There was an error in this gadget

Wednesday, 8 June 2011

AROMATERAPI & WANITA

Salam korang2 sume....

ayda nk share someting ngan korg2 sume ttg kaitan antre aromatrapi ngan wanita...skrg pon kat pasaran dh bnyak jual mcm2 jenis aromatrapi.. kdg2 tu kat dlm pencuci @ plembut pkaian pon dh ade aromatrapi...

korang tau x yg aromatrapi & wanita ni ade kaitan nyer yg tersendri dlm mmpertingkatkan kesihatan tubuh?? hmmm...x heranlahkan lau skrg ni kt mne2 pon senang nak dapatkn aromatrapi ni...!

ok..ni ayda nk share jnis2 aromatrapi & fungsi2nyer...........^^

# ROSEMARY 

aroma ni berkesan dlm mmpertingkatkn konsentrasi minda....kpd sesiapa yg mghirup aroma rosemary, seseorg akan mmpamerkn konsentrasi yg lebih baik berbanding yg lain....! sape2 ngah exam tu..hah..bgus tok minda ni...bior relax!

# EUCALYPTUS

aroma ini berkesan dalam mngubati demam selsema, kandungan eucalyptus yg ade pdnyer dpt mmbantu seseorg yg demam selsema mngeluarkan hingus & kahak...so sape2 yg tgh demam tu cpt2 cari aroma ni..xyah susah2 g klinik cari ubat..hahahaa..

# VANILA

korg percaye @ x...aroma ni bertindak mngawal nafsu makan seseorg terhadap makanan manis..ni berita baik tok saper2 yg tgh diet..! aroma ni meransang fungsi hormon serotonin yg dpt mghilangkn keinginan utk menikmati makanan yg manis..!

# LAVENDER

mesti ramai dh penah dgr aroma ni kan...aroma ni boleh mghilangkan stress seseorg! dgn hanye mghidu aroma ni selama 5 minit shj..sudah mmpu menurunkn tahap hormon kortisol yg terhasil semasa sedang stress..! saper2 yg tgh marah @ berdepan ngan org yg sedang stress..cpt2 bg die aroma ni...hehehee..

# GERMAN CHAMOMILE

aroma ni pulak berfungsi meredakan senak perut & sindrom pra menstruasi..kndungan yg ade dlm aroma ni bermanfaat sbgai anti pasmodik yg bertindak merehatkan otot2 di sekitar rahim..! aroma ni sesuai tok wanita yg sedang priod...!

hah..tulah antre2 aromatrapi yg ayda dapat share ngan korang2 sume..bnyak an kaitan nyer antre aromatrapi ngan wanita...! bile2 lau korang tgh stress ker... sakit perot ker...pape pon cubelah aromatrapi yg ayda tulis cm kat atas ni....! selain dpt mmbantu mghilangkn sakit..kiter juga dpt mghirup bau bauan yg segar....!

selamat mencuba yer..... ^^
suka kew..LIKE jer @ tinggalkan KOMEN korang k ^ ^

0 Si Cantik/Kacak Bagi Komen!:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

~ DaK nOtY jEk BoLeH tEkAn LiNk At BaWaH nI.. ~